Vier kernwaarden die zorgen voor vertrouwen

Wie met Groep Verelst bouwt of renoveert, kiest voor garanties. Al veertig jaar wordt dit toonaangevende bouwbedrijf immers succesvol voortgestuwd door vier kernwaarden: familie, professionele groei, klantgerichtheid en kwaliteit. Geen loze begrippen, maar fundamenten waarop de groep een onwrikbare en alom geprezen reputatie kon uitbouwen.

Sinds 1979 is Groep Verelst een klinkende naam in de Belgische bouw- en renovatiewereld. Gegroeid uit de industriebouw telt de groep intussen meerdere zusterbedrijven. Verelst Woningbouw & Renovatie spitst zich toe op de particuliere markt. Ook Oscar V, gekend voor haar exclusieve villabouw & renovatie, en Verelst Projectontwikkeling, dat duurzame instapklare projecten ontwikkelt, richten zich tot diezelfde particulier. De professionele klanten worden bediend vanuit Verelst Bedrijfsbouw & Renovatie, Verelst Projectbouw & Renovatie, Verelst Prefab Beton & Staalstructuren en Resolve. “Elke entiteit heeft zijn eigen uitvalsbasis en een team van gespecialiseerde medewerkers”, vertelt CEO Kurt Geens. “Stuk voor stuk zijn dat vakmensen die zich bij de uitoefening van hun job laten inspireren en motiveren door onze vier kernwaarden.”

 

Kernwaarde 1: Familie

Groep Verelst mag dan wel geen familiebedrijf ‘pur sang’ zijn, toch is het familiale gevoel manifest aanwezig. “We willen dat iedereen zich bij ons thuis voelt”, legt Kurt Geens uit. “Wij kiezen onze medewerkers op basis van hun talenten, motivatie en gedrevenheid. Onze mensen zijn specialisten die perfect op elkaar zijn ingespeeld. Zelfontplooiing, autonomie en betrokkenheid vinden we cruciale waarden om elk teamlid te blijven motiveren elke dag opnieuw het beste van zichzelf te geven. Communicatie en transparantie zijn hiertoe onze sterkste wapens. In beide richtingen: iedereen weet wat er van hem of haar wordt verwacht, terwijl het management openstaat voor elke vraag of suggestie voor verbetering. Het resultaat? Teams die altijd met evenveel enthousiasme de hoogste kwaliteit en servicegraad nastreven. Wie dit als muziek in de oren klinkt, mag ons trouwens altijd contacteren. Bij Verelst is er altijd plaats voor mensen met ‘goesting’ en talent!”

Kernwaarde 2: Klantgerichtheid

Investeren in een nieuwbouw of grondige renovatie doe je niet elke dag. Groep Verelst beschouwt het als zijn missie om er een aangename ervaring van te maken, een avontuur waar je ook jaren later nog met de glimlach aan terugdenkt. Het maakt niet uit of je nu een particulier, promotor, bedrijf of overheidsdienst bent. “De klant ontzorgen, is onze belangrijkste betrachting”, legt Kurt Geens uit. “Vandaar dat we zweren bij uitgekiende processen die de klant transparant en probleemloos van contract naar oplevering leiden. Natuurlijk is ook klantentevredenheid een belangrijke doelstelling. Respect is de gouden regel: wij luisteren naar onze klanten in plaats van onze visie op te dringen. Onze medewerkers vertalen de wensen van de klant naar haalbare concepten. Ze zijn gids en raadgever, steun en toeverlaat. In dit kader kiezen we trouwens bewust voor een open en duidelijke communicatie. We beloven enkel wat we effectief kunnen waarmaken!”

Kernwaarde 3: Professionele groei

De wereld verandert razendsnel. Ook de bouwsector ontspringt de dans niet. Nieuwe eisen op het vlak van ecologie, architectuur en comfort vragen nieuwe technieken. Tegelijkertijd moeten aannemers concurrentieel blijven en dat lukt enkel door innovatieve concepten en processen te omarmen. “Groep Verelst juicht deze evolutie toe omdat iedereen er beter van wordt”, verklaart Kurt Geens. “Helaas is het niet alleen rozengeur en maneschijn. Wie zijn marktpositie wil consolideren, moet noodgedwongen flink investeren. Ook en vooral in de opleiding van het personeel. Continue bijscholing en coaching zijn een must om iedereen te laten mee-evolueren. Levenslang leren staat bij ons dus centraal. Of je nu metselaar, boekhouder of directielid bent, we tekenen er met plezier voor. Elk teamlid beseft zo zeer goed dat hij of zij één van de bouwstenen is waarop het succes van de onderneming is gestoeld.”

Bouwsteen 4: Kwaliteit

‘Als je iets doet, doe het dan goed’ luidt een van de leuzen van Groep Verelst. Kwaliteit afleveren, is prioriteit nummer één in alles wat de onderneming doet. Natuurlijk betekent dit een streven naar perfect afgewerkte gebouwen, maar voor Groep Verelst betekent kwaliteit ook veilig werken, verantwoordelijkheid nemen, respect hebben voor de natuur en de omgeving. “Onze definitie van kwaliteit is dus zeer ruim. Net zoals onze inspanningen om deze kwaliteit in de werkelijkheid te bereiken zeer groot zijn. We moeten immers trots kunnen zijn op alle realisaties en op al onze mensen”, besluit Kurt Geens.

 

Delen: